loader image
Skip to main content

مفيش أحلى من كوباية قهوة متلجة معمولة بحرفة تفوقك و تنعنشك و تنسيك حر الصيف 

اللي بيحبوا القهوة فاهمين كويس أوي عظمة الإحساس ده. كتير مننا ساعات بيحس انه عايز قهوة ساقعة و في نفس الوقت تبقى حلوة كأنك أكلت قطعة حلويات. دي شوية أنواع قهوة هاتخليك تنهار من فرط اللذة. 

كون هيلادو – كاف كافيه 

مش هاتصدق نفسك من كتر الحلاوة و الطعم الكريمي الخطير بتاع ميلك شيك القهوة وفوقيه آيس كريم ساندوتش ميني، هاتخليك فعلا تقول هنا سأصمت قليلا. 

بلندد آيسد لاتيه – سيفن فورشنز 

لو انت من أصحاب المزاج العالي في القهوة و بتحب القهوة اللي طعمها قوي، ماينفعش تفوتك قهوة سيفن فورشنز لأنها بجد خطيرة و بالذات البلندد آيس لاتيه بتاعهم، المضروب مع اللبن والتلج وسيرب مسكر، هتقع في غرام القوام الكريمي و الخفيف في نفس الوقت و طعم القهوة المحمص اللذيذ اللي هيعلي مودك لبقيت اليوم تقريبا. 

شيكن دابل اسبرسو شوت – ستاربكس 

دي بقى قهوة الناس اللي بيصدقوا في الحكمة اللي بتقول “أجمل الأشياء أبسطها”، لأنها رغم بساطتها وانها مفهاش تفاصيل كتير، الا ان طعمها هيوديك في حتة تانية؛ عبارة عن دابل اسبرسو شوت مضروبين مع لبن و كريمة خفق بيحطهالك في كوباية و يرميلك فيها مكعبات تلج، يعني

اسبرسو كريم – تي بي إس 

دي بقى مش مجرد قهوة، دي تقدر تعتبرها قهوة على آيس كريم على حلويات، حاجة كدة من عالم تاني. اسبرسو معمول بقوام كريمي تقيل ما بين الآيس كريم والميلك شيك، شئ مايتوصفش انت محتاج تدوقه.

Leave a Reply