Skip to main content

معظم البنات بتحب دايما تتابع الموضة و ايه الجديد و تحب دايما تحس انها لابسة شيك و ترندي.

بس ده مايمنعش ان فيه أساسيات لازم تكون موجودة في دولاب أى بنت سواء هاتلبسهم لوحدهم أو هتعملهم ستايل مع قطعة تانية في دولابها او اشتريتها جديدة. 

دي قايمة بشوية حاجات اساسية في دولابك في فصل الصيف: 

القميص الأبيض

سواء كنتي محجبة أو لا مفيش بنت بتكتفي بقميص أبيض واحد في الصيف لأنه من اساسيات اى دولاب غير انه ممكن يتلبس لوحده أو يتعمله ستايلنج مع قطعة لبس تانية تغير شكله تماما. خفيف في الصيف، عملي  وسهل في اللبس وبيليق على كل حاجة. 

بوي فريند جينز

أول ما الحرارة تعلى و الجو يحرر و الرطوبة تزيد البنطلون السكيني بيبقى كابوس خصوصا لو هتقضي اليوم في شمس وحر، البوي فريند جينز بديل مريح ومناسب للصيف. افتكري دايما تشتري منه ألوان فاتحة من درجات الأزرق اللي هتكون لطيفة جدا مع لبس الصيف بدل الألوان الغامقة اللي بتكون مناسبة أكتر للشتا. 

الفستان-القميصي

ده بقى قطعة مناسبة لأى وقت و أى مكان و أى خروجة سواء كنتي رايحة الشغل أو مسافرة أجازة عالبحر أو خارجة بالليل خروجة كاجوال مع أصحابك. هايكون دايما اختيارك المفضل المريح اللي مش محتاج حاجة اضافية علشان تشيكه.

سنيكرز أبيض

 رغم معانتنا كلنا علشان نحافظ على شكلها و نضافتها الا اننا منقدرش ننكر قد ايه بتودي أى طقم في حتة تانية، بسيطة، شيك، مريحة وبتليق على كل حاجة. 

صندل Two Strap

مفيش مانع تدي لرجلك أجازة من الجزم المقفولة في الصيف وتلبسي صندل شكله بسيط و ينفع في أى وقت زي ال two strap، بيدي شكل أنثوي لأى طقم لبس وكمان بيكون مريح في جو الصيف الحر. 

شنطة إيد كبيرة (Tote Bag)

دي بقى مش مهمة بس في الصيف دي مهمة في أى وقت، تشيلي فيها كل اللي بتحتاجيه في يومك و عمرها ما تقولك كفاية خصوصا في الأيام الطويلة اللي هتكوني فيها برة البيت لساعات كتيرة. 

قطعة ملابس بلون مطرقع (فستان-جيبة-بنطلون واسع) 

خلينا نعترف ان ماينفعش دولابك مايكونش فيه ولو قطعة واحدة على الأقل بلون مطرقع في الصيف، فصل البهجة و الألوان الفاقعة. افتكري دايما تشتري واحدة من القطع دي (فستان-جيبة-بنطلون واسع)  بلون قوي زي الأخضر والفوشيا. مش بس ترندي لا كمان مريحة و مناسبة جدا لحر الصيف.

Leave a Reply